Legends of Runeterra'yı deneyimlediyseniz ve henüz oyunun başındaysanız tur sistemi size de karmaşık gelmiş olabilir. LoR, diğer kart oyunlarına kıyasla oldukça karmaşık bir tur sistemi barındırıyor. Şimdi elimizden geldiğinde bu sistemin nasıl çalıştığını açıklamaya çalışalım.

Oyun mekaniğinde "Tur" ve "Sıra" dediğimiz iki farklı kavramdan bahsedeceğiz. 

Oyun turlardan oluşur ve turlar da sıralardan oluşur. Her tur bir oyuncuya saldırı jetonu verilir. Saldırı jetonu olan oyuncu çatışma başlatma hakkına sahip olur. 

Turların içinde her hareket (birim oynama, büyü ve çatışma başlatma) sırayla yapılır. 
Birim oynadıktan veya yavaş büyü yaptıktan sonra sıra rakibe geçer. 
Anlık ve Hızlı büyüler, yeterli mana varsa birim oynarken kullanılabilirler. 
Anlık büyüler rakibe eylem şansı vermez. Hızlı veya yavaş büyü yapıldığında, karşı eylem yapabilmesi için sıra rakibe geçer.  

Saldırı jetonu olan kişi çatışma başlatabilir, birim oynayabilir, büyü yapabilir veya pas geçebilir. Çatışma esnasında yavaş büyüler oynanamaz. Çatışma sonrasında eğer manaları varsa oyuncular sıra kendilerine geldiklerinde oynamaya devam edebilirler. 

Her iki oyuncu da arka arkaya pas geçerse bir tur sona erer ve yeni tur başlar. Yeni tur başladığında saldırı jetonu karşı oyuncuya geçer. 

Bu döngü iki rakipten biri kaybedene kadar devam eder fakat oyunda tur sınırı bulunmaktadır. Eğer 40. turda hala kazanan yoksa oyun berabere biter.