Saldır: Bu özellik birimler saldırı yaptığında tetiklenir.

Uyumlanma: Bu birimler çağrıldığında 1 büyü manası doldururlar.

Bariyer: Birimin hasar almamasını sağlar. Tek kullanımlıktır ve 1 tur sürer.

Anlık: Anlık büyüler anında etki gösterir ve rakibe eylem yapma şansı vermezler.

Zapt Etme: Zapt edilen kartlar oyundan çıkarılır. Zapt eden kart yok olduğunda geri gelirler.

Rakipçeker: Bu özellikteki kartlar saldırılarını hangi rakibin karşılayacağını seçebilir.

Çifte Saldırı: Bu özellikteki birimler saldırırken iki kez vurur. İlk saldırı, karşılayan birimden önce yapılır, ikinci saldırı karşılayan birimle aynı anda yapılır.

Can Çalma: Bu özelliğe sahip birimler vurdukları hasar kadar Nexus’a can yenilemesi yapar.

Sıyrılgan: Sadece Sıyrılgan özelliğine sahip birimler tarafından karşılanabilen birimlerdir.

Aydınlanmış: Maksimum 10 Mana değerine ulaşıldığında aktif olan özelliktir.

Hayali: Bu birimler saldırdıklarında veya tur bittiğinde ölürler.

Hızlı: Hızlı büyüler her zaman oynanabilir fakat rakibe karşı eylem yapma şansı da tanırlar.

Korkunç: Bu birimler sadece güç değeri 3 ve üzeri birimler tarafından karşılanabilir.

Geçici: Bu kartlar tur bittiğinde elinizden yok olurlar. Masaya oynanan birimler yok olmaz.

Buz Tutturma: Bir birimin güç değerini bir tur için 0 yapmaktır. Sonradan değiştirilebilir.

Hareketsiz: Bu birimler saldıramaz ya da karşılayamaz.

Son Nefes: Bu etkiler birim öldüğünde tetiklenir.

Seviye Atlama: Gereken özellikler sağlandığında şampiyonlar nerede olurlarsa olsunlar seviye atlar.

Can Çalma: Bu özellikteki birimler verdiği hasar kadar Nexus’a can yenilemesi yapar.

Kökünü Kazı: Kökü kazınan kartlar oyundan tamamen çıkarılır, diriltme kartlarıyla geri getirilemezler. Ayrıca kökü kazınan birimlerin Son Nefes etkileri çalışmaz.

Aban: Bu özellikteki birimler, karşılayanlarına vurduklarında öldürürlerse, artan hasarı rakibin Nexus’una vururlar.

Oyna: Bu özellik elinizden kartı oynadığınızda tetiklenir.

İlk Saldırı: Bu özellikteki kartlar saldırı sırasında rakibinden önce vururlar.

Geri Gönderme: Birimi sahibinin eline gönderir ve bütün etkilerini siler.

Yenilenme: Bu özellikteki birimler her tur başında canını tamamen yeniler.

Öncü: Her tur sadece öncülerin saldırdığı ilk seferde saldırılar hazır hale gelir.

Sustur: Susturulmuş birimlerin tüm etkileri silinir.

Yetenek: Bir birimin büyüye benzeyen etkisidir. Düşmanlar karşılık verebilirler.

Yavaş: Yavaş büyüler çatışma dışında kullanılabilirler ve rakibe karşı eylem yapma imkânı tanırlar.

Sersemletme: Sersemlemiş birimler çatışmadan çıkarılır ve turun sonuna kadar saldıramazlar ya da karşılayamazlar.

Dayanıklı: Bu özellikteki birimler bütün kaynaklardan 1 hasar az alır.

Tuzak: Destedeki bir karta yapışarak onu tuzaklayan bir özelliktir. Kart çekildiğinde tuzak devreye girer.

Kırılgan: Bu özellikteki birimler Rakipçeker özelliği olmaksızın karşılamak için çekilebilirler.

En zayıf birim: Öncelikle güç değerine göre, eşitlik varsa can değerine göre, halen eşitlik varsa mana bedeline göre kıyaslama yapıldığında en zayıf olan birimdir.